RETURN POLICY
​
​
All items are manufactured after your order to avoid overproduction and waist of resources so it's important for us to help you making the right choice for your item.
We do our best for displaying items from several points of view and describe details so you can have a good idea about the final product. We suggest that you send us your measurements (bust-waist-hips circumference) for helping you selecting the right size and making sure that it will fit you perfectly. If you need any help, please feel free to send an email at info@aroma30.it and we'll be happy to assist.
​
Some advices to avoid returns:
-
​Send measurements so we can help you selecting the right size
-
Consider the purchase carefully keeping in mind the clothes you already own
-
Consider the occasions you will wear it
-
Check fabrics and care instructions
-
Check where and how the items are made
​
In case you're not happy with you purchase, you can find informations on how to proceed with returns below:
​
MADE TO ORDER ITEMS and "BUY NOW" ITEMS (Samples, Unique pieces, Gifts)
We are sure you will love your item, but if for any reason you are not satisfied with your order, the unused items can be returned.
​​
-
Please contact info@aroma30.it with a written request to return the item within 14 days from the date of delivery.
-
Once your request is received, we will send you a confirmation with instructions on how to send the item. The return of the unused items must reach our office within 14 days from the written confirmation from info@aroma30.it For items received after this time period, we reserve the right to deny the return.
-
Items must be returned unworn, unwashed, undamaged and unused.
-
The refund will be processed with the same payment method used for the purchase.
The item is your responsibility until it reaches us. We recommend that you send the parcel using a delivery service that insures you for the value of the goods and provides a tracking number; the cost of returning the item to us is your responsibility, along with any customs duties that may occur when returning your item.The item must be returned to the address stated on the confirmation email authorizing the return of the item .
All authorized returned merchandise is subject to re-entry inspection which is at our sole discretion and must meet all the requirements as listed under the Return Policy. If the returned items does not pass re-entry inspection, we will offer you the option to re-accept the item at your cost.
In the event that the item is faulty or there is an error in the order on our part, contact info@aroma30.it. You will be given specific instructions on how to return the item. The shipping will be paid by us.
​
"BESPOKE" ITEMS
Since our bespoke items are hand-made according to your measurements, unfortunately we can't accept returns.
Please check carefully the size chart and the measurements guide before proceeding to your order, keeping in mind that small adjustments can be done by any local tailor.
In the event that the item is faulty or there is an error in the order on our part, contact info@aroma30.it. You will be given specific instructions on how to return the item. The shipping will be paid by us.
POLITICA DI RESO
​
Tutti gli articoli vengono realizzati dopo il tuo ordine per evitare sovrapproduzione e sprechi, quindi è importante per noi aiutarti a fare la scelta giusta per il tuo acquisto. Facciamo del nostro meglio per mostrare gli articoli da diversi punti di vista e descrivere i dettagli in modo che tu possa avere una buona idea del prodotto finale. Ti suggeriamo di inviarci le tue misure (circonferenza busto-vita-fianchi) per aiutarti a selezionare la taglia giusta e assicurarti che ti stia perfettamente. Se hai bisogno di aiuto, non esitare a inviare un'e-mail a info@aroma30.it e saremo felici di aiutarti.
​
Alcuni consigli per evitare i resi:
-
Inviaci le tue misure così possiamo aiutarti a scegliere la taglia giusta
-
Considera l'acquisto con attenzione tenendo presente i vestiti che già hai nell'armadio
-
Considera le occasioni in cui indosserai il capo
-
Controlla i tessuti e le istruzioni di lavaggio
-
Verifica dove e come vengono realizzati gli articoli
​
Nel caso in cui non fossi soddisfatto del tuo acquisto, puoi trovare informazioni su come procedere con i resi di seguito:
CAPI SU ORDINAZIONE e "BUY NOW" (Samples, Unique Items e Gifts)
Siamo sicuri che adorerete il vostro capo, ma nel caso in cui non foste soddisfatti del vostro ordine, i capi acquistati e non utilizzati possono essere restituiti.
​​
-
Contattaci via mail all'indirizzo info@aroma30.it con una richiesta scritta di richiesta di reso entro 14 giorni dalla consegna del capo.
-
Una volta che la richiesta scritta sarà ricevuta, ti manderemo una conferma con le istruzioni su come procedere al reso. Il capo dovrà raggiungere la nostra sede entro 14 giorni dalla conferma scritta da parte di info@aroma30.it . Per i resi pervenuti dopo questo periodo di tempo, ci riserviamo il diritto di negare il reso.
-
I capi resi non devono essere stati indossati, lavati, danneggiati o alterati.
-
Il rimborso sarà effettuato attraverso il metodo di pagamento con cui è stato acquistato il capo.
La responsabilità del capo è a carico del cliente fino al momento della consegna presso Aroma 30. Vi consigliamo quindi di inviare il pacco con un servizio che vi assicuri il valore della merce; il costo della spedizione di reso è a vostro carico. Il capo deve essere inviato all'indirizzo specificato nella email di autorizzazione al reso. Tutti i resi autorizzati sono soggetti ad un'ispezione di controllo a discrezione di Aroma 30 e devono essere conformi alle richieste specificate. Nel caso in cui i capi resi non superassero l'ispezione, Aroma 30 vi offrirà la possibilità di riprendere il capo a vostre spese.
In caso ci fossero difetti nel capo o errori nell'ordine a causa nostra, si prega di contattare info@aroma30.it. Vi saranno date istruzioni su come restituire il capo. Il costo della spedizione sarà a nostro carico.
CAPI REALIZZATI SU MISURA
Dal momento che il capo è realizzato sulle tue misure, purtroppo non possiamo accettare resi.
Si consiglia di leggere attentamente la tabella delle taglie e la guida alle misure prima di procedere all'ordine, tenendo a mente che molte piccole modifiche possono essere fatte da una sartoria locale.
In caso ci fossero difetti nel capo o errori nell'ordine a causa nostra, si prega di contattare info@aroma30.it. Vi saranno date istruzioni su come restituire il capo. Il costo della spedizione sarà a nostro carico.